T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SÜLEYMANPAŞA - Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Haberler

Ock

Ock

Ara

Rehber öğretmen normu olmayan okullara Tekirdağ İl Danışma Kurulu'nun aldığı karar ile ayda bir kez müşavirlik hizmeti verilmekte ve bu şekilde rehberlik alanında erişimlerinin arttırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nin sorumluluğunda bulunan 16 okulun öğrencilerine aralık ayında teknoloji bağımlılığı, duygu düzenleme ve sınıf kuralları konularında çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen rehberlik hizmetleri çalışmalarında psikolojik danışman Sultan Deniz, psikolojik danışman Özge Tükenmez Köroğlu ve Dr. Bingül Kemiksiz Uzel görev almıştır. 

Ara

Ara

Ara

Kas

Tekirdağ Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü koordinasyonunda; Kurumumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışma birimi aracılığıyla psikolojik danışman Sultan Deniz tarafından Namık Kemal Üniversitesi öğrencilerine Aile İçi Şiddete Yönelik Farkındalık Eğitimi, Aile İçi İletişim ve Öfke Kontrolü eğitimleri verilmiştir.

Kas

Kas

DiyagRAM dergimizin grafik tasarımcısı, görsel sanatlar öğretmeni, meslektaşımız, arkadaşımız Orhan Veli Solcan'ı kaybettik. Tüm eğitim camiamızın başı sağolsun...

Ekm

Ekm

Ekm

Ekm

Disleksi konusunda dikkat çekmek ve farkındalık oluşturmak amacıyla Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarımızda Ekim ayının ilk haftası Disleksi Haftası, Belirli Gün ve Haftalar Çizelge'sinde yer almakta olup disleksi konusunda farkındalık çalışmaları yapılmaktadır.

Özel öğrenme güçlüğü genel olarak normal ya da normalüstü zekâ seviyesine sahip olunmasına rağmen akademik alanlarda ciddi problemler yaşanması şeklinde tanımlanmaktadır. Özel öğrenme güçlüğü genellikle üç akademik alanda kendisini göstermektedir: Okuma (disleksi), yazma(disgrafi) ve matematik(diskalkuli)  

Disleksi, özel öğrenme güçlüğü gruplarından biri olup normal veya normal üstü zekâya sahip olan bireylerde okuma becerilerinde yaşanan güçlük olarak açıklanmaktadır. Disleksi olan çocuklar, okuma becerilerini edinmekte ve/veya geliştirmekte zorlanmaktadırlar. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar en yaygın olarak okuma güçlükleri yaşamaktadır. Bu çocukların büyük çoğunluğu (%60-%90) yaşadıkları okuma güçlüklerinden dolayı özel öğrenme güçlüğü tanısı almaktadır. Ülkemizde tüm özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında genel eğitim okullarında eğitimlerine devam etmektedir. Bu çocuklar, etkili öğretim ve doğru müdahale ile okulda başarıyı yakalayabilmektedir.  

Öğrencilerimize eğitim hayatları boyunca her alanda destek sağlanmaya devam edilmekte olup Disleksi Haftası kapsamında disleksi konusuna dikkat çekmek ve bu konuda toplumsal düzeyde farkındalık oluşturulmasını sağlamak amacıyla Bakanlığımıza bağlı tüm eğitim kurumlarında etkinlikler yapılmasına yönelik çalışmalar sürdürülmektedir.

Ekm

Eyl

Milli Eğitim Bakanlığınca ülke genelindeki bilim ve sanat merkezlerimizde öğrenim gören 90 bine yakın özel yetenekli öğrencimize, farklılaştırılmış eğitim ortamının sunulduğu destek eğitim odalarındaki öğretmenlerce uygulanmak üzere etkinlik kitapları hazırlandı.