T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / SÜLEYMANPAŞA - Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Duyurular

Ock

Kurumumuz Rehberlik birimi tarafından tasarlanan "Çileklerle Bilinçli Farkındalık" oyununun amacı erken çocukluk dönemindeki çocukların çeşitli duyguları tanımalarını ve ayırt etmelerini sağlamaktır. İki kişi ile oynanır. Amaç oyun kartı üzerindeki tüm çileklerin eşlerinin bulunmasıdır.

Ara

Duygusal şiddet görülen bir ilişkinin parçası olmak, kişinin özgüvenine ve kendisine olan inancına ciddi zararlar vermektedir. Fiziksel şiddetin aksine duygusal şiddetin dışarıdan görünen hiçbir belirtisi olmadığından bazı durumlarda mağdur kendisine ne yapıldığının farkına varamayabilir, bunun bir zorbalık türü olduğunu anlamayabilir. Duygusal şiddetin yarattığı stresle baş etmek için durumu reddetmesini kolaylaştıracak savunma mekanizmaları geliştirebilir. Uzun süren duygusal şiddetin sonunda kişide depresyon, kaygı, travma sonrası stres bozukluğu gibi rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Her duygusal şiddet fiziksel şiddetle sonuçlanmaz ancak her fiziksel şiddete duygusal şiddet eşlik eder. Duygusal şiddetin ne olduğunu bilmek kişinin kendisini ona zarar verecek ilişkilerden korumasını sağlar. Kendisini koruyabilen kişi ruhsal anlamda da daha güçlü olur ve hayatın getireceği zorluklarla daha iyi mücadele eder. Lise kademesindeki öğrencilerin duygusal şiddet konusunda farkındalık kazanmaları amacıyla kurumumuz rehberlik birimi tarafından hazırlanan "Duygusal Şiddetin Farkında mıyım?" etkinlik formları şu şekildedir:

Ara

Kas

Öfke, hayatımızın bir parçasıdır ve uygun ifade edildiğinde son derece doğal ve sağlıklı bir duygudur. Hatta kişinin uyarılmasını sağlayarak koruyucu ve harekete geçmesini sağlayıcı bir işlevi vardır. Ayrıca kişinin sınırlarını koruyabilmesi için de gereklidir. Ancak öfke kendimize, çevremize ve ilişikilerinize zarar verecek noktadaysa kontrol altına alınmalıdır.

Ekm

Haziran 2017’de yayımlanan ve çalışması devam eden “Rehberlik Hizmetlerinde Kullanılan Formlar” 2018-2019 eğitim öğretim yılı çalışmalarında kullanılmak üzere ihtiyaçlar doğrultusunda güncellenmiştir.

Eyl

Eyl

Ağu

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz, "Uygulama Evleri Beceri Öğretimi Öğretmen Kılavuzu"nu yayınlamıştır.

Tem

May

Çocuklar da bir yakınlarının kaybından sonra yas sürecine girerler.  Çocukların bu dönemi daha az hasarla atlatabilmelerinde rehberlik servislerinin ve okul psikolojik danışmanlarının rolü büyüktür.  Bu süreçte kayıpla baş etmeleri ve bazı olumlu yaşam becerileri geliştirebilmeleri için kullanılabilecek etkinlikler aşağıdadır:

 

Nis

Şbt

İlk kez M. Lahad ve ekibi tarafından ortaya atılmış “travma ile başetme”ye yönelik bir yöntemdir. Travma sonrası kişileri en çok rahatlatan nedir? Zor bir durumla başa çıkmada herkesin farklı bir rahatlama kanalı devreye girer. Kimi inançlarıyla, kimi duygularını paylaşarak, kimi yardım ederek, kimi bilgi edinerek rahatlar ve eski yaşantısına daha çabuk geri döner. Bu yöntemde travma sonrası kişilerin kendi rahatlama kanallarını fark etmeleri ve kullanmaları amaçlanır. Bu başa çıkma kanalları şunlardır: İnanç (Belief), Duygu (Affect), Sosyal (Social), İmajinasyon (Imaginative), Bilişsel (Cognitive) ve Fiziksel (Physiological). Kısaca kanallar BASIC-Ph olarak isimlendirilmiştir. Bu, her kişinin başa çıkma mekanizmasını bütün olarak ele alan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım pek çok psikolojik kurama dayanılarak geliştirilmiştir (Lahad, 1997). Bu rahatlama kanalları ile pek çok çalışma planlanabilir. Örneğin altı parçalı hikaye oluşturmak bunlardan biridir. Bu tür çalışmalarla kişinin hangi rahatlama kanalını/kanallarını baskın olarak kullandığı saptanabilir. Bireyler bu konuda bilinçlendirilebilir ve/veya daha sonra yapılacak terapi, rehabilitasyon çalışmaları bu yönde geliştirilebilir (Ayalon, 1999). 

Şbt

Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında  Yönetmelik” uyarınca Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS) Merkezimiz tarafından 22 Nisan 2018 tarihinde saat 10:15’te 81 il merkezinde uygulanacaktır.

Şbt

Bu kitaplar, çocuklarla yas sürecinde çalışırken faydalı olması amacıyla Joanne Cacciatore tarafından hazırlanmış ve Türkçe´ye çevirileri kurumumuz tarafından yapılmıştır.

Ock

 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanmış sunumun içeriği şu şekildedir:

(08/01/2018 itibariyle güncellenmiştir)